Süni csoport

Süni csoport bemutatkozás

Óvodapedagógus: Gyarmatiné Balogh Eszter
Pedagógiai asszisztens: Hajdu Krisztina
Dajka: Schmidt Barbara

Csoportunk az épület jobb szárnyán helyezkedik el, ennek köszönhetően saját, a nagy udvarrésztől
elkülönített udvarral rendelkezik. Az egyre szépülő árnyas udvarunkon a csúszdás mászóka mellet
homokozó, kismotorok, futóbiciklik és egy „slack-line” várják a gyerekeket.
Szívesen és sok időt töltünk az udvaron, hogy a gyermekek a kimeríthetetlen mozgásigényüket a szabad
levegőn élhessék meg. Az udvari játékon túl séták keretén belül a faluban, a Fertőn is lehetőséget
biztosítunk a megfigyelésre, kutakodásra, a megtapasztalásra.
Csoportunk vegyes életkorú, így a nagycsalád mintájára különböző életkorú gyermekekből áll. Az
iskolába menők helyére újonnan érkező „beszoktatós” gyerekeket, egy vidám, családias hangulatú
társaság fogadja, segítve őket a beilleszkedésben.
Új gyerekeinknél tudatosan hosszabb időt szánunk a szokásrendszer teljes elsajátítására, mely általában
kitölti a szeptembert. A későbbiekben erre építjük a napi tevékenységek zökkenőmentes megvalósulását,
mely elengedhetetlen a csoport életében.

Az óvodás korú gyermek alapvető létformája a szabad játék, - mint kötetlen, időtlen állapot – kellő helyet,
időt, rangot kap az egész nap folyamán. Itt mindenki eleget játszhat, a játék produktumai megfelelő
megbecsülésben részesülnek, egy jó játék érdekében bármi átütemezhető. Valljuk, hogy az eleget játszó
gyermek türelmesebb, nyugodtabb, bármilyen tevékenységre fogékonyabb, tanulási kedve nagyobb.
Igyekszünk a napokat, a tevékenységeket nem túlzsúfolni, hanem megtölteni olyan tartalmakkal, amire a
gyermekek leginkább fogékonyak ebben az életkorban.
Legfontosabb feladatunknak tekintjük a gyermeki tapasztalatszerzésen alapuló ismeretátadást, ami az
óvodás korú gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve mindig játékos kereteken belül történik.
Példánkat látva -utánzással -, szívesen csatlakoznak a „házi munkákba” (terítés, egymás megsegítése) és a
kerti munkákba (lombsöprés, dió szedés, eper ágyás gondozása) egyaránt.
Óvodánk egyik kiemelt nevelési feladatának megfelelően -néphagyományok ápolása, - az éves tervet a
jeles napokra, népszokásokra „fűzzük föl”.
A gyermekeknek szánt ismeretanyag jelentős hányadát a népi kultúránkból merítjük, népmesékkel,
népdalokkal, népzenével ismertetjük meg őket, de válogatunk mai művekből is.
Személyiségünkkel biztonságos, szeretetteljes légkör teremtésére törekszünk , hogy a gyermekek jól
érezzék magukat, kialakuljon a bizalom a közösség tagjai között és bekapcsolódjanak a felkínált
tevékenységekbe.
Pedagógiai hitvallásunk az „anyaöl” biztosítása, pozitív megerősítés (dicséret, biztatás, bátorítás,
elismerés), humor, és az egyéni bánásmód.
Fontos számunkra a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás, szóban és egy zárt Facebook csoporton
keresztül. A szülőnél jobban senki nem ismeri a gyermekét, valljuk, hogy csak közösen tudunk nevelni.

Galéria